Pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej

Dodatek do opłaty za energię elektryczną dla osób korzystających  z koncentratora tlenu lub respiratora dostępny już niebawem!

Rada Nadzorcza Funduszu wprowadziła do programu „Aktywny samorząd” pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).

Dla kogo pomoc?

Pomoc uzyskasz, jeśli: masz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub – w przypadku dzieci do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności i korzystasz z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. opieki zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub opieki poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem.

Na czym polega pomoc?

Po złożeniu wniosku możesz otrzymać 100 zł miesięcznie w formie dodatku do opłaty za energię elektryczną.  Dodatek nie podlega rozliczeniu – nie musisz okazywać opłaconych rachunków.

Gdzie możesz złożyć wniosek?

Wniosek złożysz elektronicznie na naszej platformie (system SOW). Jest dostępna ze strony startowej na naszej witrynie.  Podasz tylko niezbędne dane i informacje. Jeśli będziesz miał problem z wypełnieniem wniosku, zadzwoń na bezpłatną Infolinię 800 889 777 lub napisz na adres mailowy sow@pfron.org.pl

Kiedy możesz złożyć wniosek?

Nabór wniosków trwać będzie od 28 października do 30 listopada 2024 r., ale dodatek może być przyznany na opłaty poniesione już od dnia 1 lipca 2024 roku. W kolejnych latach termin naboru wniosków określi Zarząd Funduszu.

Ile razy możesz złożyć wniosek?

We wniosku musisz wskazać okres objęty zwrotem kosztów opłaty za energię. Okres ten nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące. Czyli możesz złożyć maksymalnie 4 wnioski  w ciągu roku. Ale pamiętaj, że dodatek dotyczy opłat poniesionych od dnia 1 lipca 2024 r.

Na przykład – jeśli złożysz wniosek w listopadzie i już w lipcu opłaciłeś rachunek za prąd, to we wniosku wskaż okres do wypłaty dodatku w miesiącach od lipca do października 2024 r.  (4 miesiące).

Kto rozpatruje wniosek i wypłaca dodatek?

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni

Co będzie się działo po złożeniu wniosku?

Powiatowe Centrum Pomoc Rodzinie sprawdzi, czy spełniasz warunki do wypłaty dodatku. Sprawdzi również, czy poprawnie i kompletnie wypełniłeś wniosek. Jeśli nie, musisz go uzupełnić. Dodatek jest wypłacany ze środków publicznych, dlatego jesteśmy uprawnieni do kontroli zgodności Twojego wniosku ze stanem faktycznym.

Do zobaczenia w systemie SOW!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *